zondag 20 november 2011

PC ke


In vandaag Heb ik het gehad over Windows daar hoorde uiteraard een PC bij en mijn eerste compatible was een schneider Amstrad 1512 gekocht in 1985, zoals de naam zegt 5122 kB Ram maar snel heb ik hem laten upgraden naar 640 kB ram toen het hoogst mogelijke, zoals je ziet 2 discette statons en een voor toen gantische harde schijg van 20 MB een kleurenscherm met CGA 16 kleuren

Inderdaad klink bellachelijk nu maar voor toen was het een 'ferm Bakske' De uren die het gedraaid heeft? oei oei heel veel en ik heb hem nog ja, hij doet het nog steeds je kan wel rustig een sigaret draaien eer ie opgestart is



Daarvoor had ik ook een Amstrad nml de CPC 6128 ook al met een discette staion werd uitgebracht om te konkureren tegen de Comodore 64
 
 
 

Geen opmerkingen: