vrijdag 18 november 2011

Vandaag




1928 : geboorte dag van Mickey Mouse, hij maakt zijn eerste officeel eerste optreden in de teken film 'Steamboat Willie' De eerste tekenfilm ooit met geluid het figuurtje is het symbool van Disney geworden en zijn meest benkende logo

 
 
 

1959 ; Premiére van de film Ben-Hur [MGM] geregisseerd door William Wyler mat Charlton Heston in de hoofdrol de prent won 11 academy Awards, een record, enkel Titanic en
The Lord of the rings deden het even goed.er waren 300 honderd Sets nodig verdeelt over 1,4 vierknte kilometer.
De galei was zo zwaar dat het niet bleef drijven dus moest de scene in de studio opgenomen worden, ook was er een probleem met de camera's in de boot  dus werd deze voor de binnenscènes doormidden gezaagd.
De opnames voor de scène met de wagenrace duurde 3 maanden, er waren15.000 figuranten en de filmset was de grootste ooit gebouwd

 
 
1959 Peter Koelewijn [Eindhoven 29/12/40] brengt 'Kom van Dat Dak' af uit. Ja ik herriner het mij nog heel goed de eerste maal ik die hoorde was in de 'Wolle Bueze' een café in Huizingen, neenee niet alleen, met Papa, en ja Cola [zonder] zo vroeg was ik er ook niett bij ;-).

Een nieuw Hoodfstuk in de nederlandstalige muziek, voor mij toch, en deels door die plaat ben is de interesse voor muziek ontstaan.

Peter Koelewijn is nog steeds een van mijn favorieten. Later meer over Hem.
 

Update

Peter Koelewijn - Kom van Dat Dak Af 59 R&R xx
 
Ukkel
 
1902 Laagste Minnimun : -5,8 °C
1926 Hoogste Maximun : +16,7 °C


Geen opmerkingen: