maandag 19 december 2011

Vandaag



1897 : Eerste toneelvoorstelling van in het voormalig Gildehuis in de Oude burg te brugge van De Camere (toneelgezelschap) [website]  toen nog : Koninklijke Aloude Hoofdcamere vander Rhetorycken van den Heylichen Gheest, btw heeft Bob uiteindelijk zijn Créme Karre al weergevonden? na een paar pinten tijdens de pauze had ik wel zin in een ijsje maar Bob en zijn karre waren Piepedada, het was de tweede voorstelling die ik gezien heb van de camere, ik heb me weer es gejeund :-)


1916  Einde van de Slag Van Verdun, de Duitse legerleiding concludeerd dat Duitsland een nederlaag had geleden bij Verdun, de Slad Was begonnen op 21 februari , het Duitse leger was teruggeworpen tot in zijn oorspronkelijke stellingen

 
1945   Suske en Wiske , de stripreeks van Willy Vandersteen, verschijnt voor het eerst in de krant, ik vond het zelf ook wel prettig maar later kreeg ik een hekel aan die les moraal die steeds in die strips aanwezig zijn.
 
 
 
 
 
 
 
1968  Het Kanaal van Gent-Terneuzen wordt geopend door koningin Juliana en koning Boudewijn. Hierdoor wordt de Haven van Gent rechtstreeks met het kanaal verbonden
 

1975  De microcomputer Altair 8800  komt op de markt, de eerste computer gericht op de particuliere markt.


Ukkel

1938   Laagste minimumtemperatuur -13,2 °C
1932   Hoogste maximumtemperatuur 14,1 °C

Geen opmerkingen: